Alla inlägg under januari 2012

Av Persdotter - 25 januari 2012 20:39

Åh vad jag hatar detta när jag inte riktigt vet vad jag ska skriva men ändå har jag så otroligt mkt som vill ut, men som sagt det blir nog bäst om man inte säger ngt alls. Tänker inte hänga ut ngt här som sedan kan skada mer än vad de gör nytta, TROTS att ALLT kommer vara sanning! De jag undrar mest över är vad som kommer ut ur hans mun, säger han sanningen? Förvränger han den? Åhh allt blir så jobbigt helt plötsligt!


Av Persdotter - 25 januari 2012 11:28

Onsdag idag, bara två dagar kvar och sen är man mammaledig igen. Nu börjar jag faktiskt längta efter att få vara mammaledig igen, mysa och se alla Lilltrollets framsteg varje dag. Hon fick sin 5 månaders spruta igå ooch fy vad ont hon hade i benen, eller ja i hela kroppen faktiskt. Jag kunde knappt hålla i henne utan att hon skrek, la jag ifrån mig henne så skrek hon, satt hon upp så skrek hon. Känner mig så otroligt maklös när jag inte riktigt vet vad de är hon vill. Men efter en alvedon så somnade hon ganska bra och sov HELA natten! Jag trodde att jag skulle få vara hemma från jobbet idag med för att jag inte hade fått sova, men nej Maja fick jobba.


Har ringt en massa telefonsamtal och suttit i lång telefonköer idag. SUCK! Blir så otroligt trött! Har ringt en hel vecka, får en tid, människan blir sjuk och ställer in, hör människan av sig?! Nej utan man får ringa runt en j*vla massa för att tillsist komma fram till en telefonsvarare där man inte ens kan lämna ett meddelnade! Varnsinnig! Och här sitter jag och tar mig tid från jobbet för att jag verkligen måste få tag på dem, men nej jag får inget svar!!! Åhh STOR SUCK på Karlskrona Kommun!


Puss &  Kram / Persdotter

Av Persdotter - 19 januari 2012 11:53

Usch, denna dagen började inte bra. Trött som jag vet inte vad när jag vaknade, missade bussen och kom lite försent. Telefonen har ringt HELA dagen och känner att halsen håller på att ge sig, hmm förkylning på gång igen kanske? Men ganska skönt ändå att jag har fullt upp för då går dagen snabbare. Vill bara hem till mitt Älskade lilltroll och sen blir det att träffa underbara Nin!  I och med att jag jobbar är jag dötrött när jag väl kommer hem så orkar inte göra allt för mkt, blir mest mys med Lilltrollet. Men idag ska de bli en massa skitsnack! De gillar vi! 

Bara i morgon med sen är det ÄNTLIGEN helg och då ska Maja SOVA! Så mkt som Lilltrollet tillåter iaf 


Nehe, back to work! Ha en toppen dag!



Puss & Kram/ Persdotter

Av Persdotter - 18 januari 2012 20:13

Nu har jag äntligen internet här hemma! Tack vare underbara Carro som visade mig att jag kunde faktiskt koppla in internetet från mobilen, de är ju jätte bra! I och med att jag har gratis surf så behöver jag inte oroa mig, plus att jag sparar 300:- varje månad! Happy Face!!!

Nu kan jag äntligen komma igång med min bloggning igen.


Så, nu sitter man här hemma. Lilltrollet sover och jag funderar på att lägga mig i ett bad. Har en aningen ont i ryggen idag sen jobbet, men de är sådant man får ta helt enkelt. Har även suttit med iTunes och försökt fixa så att det blir installerat men NEJ de ville sig INTE! Inte okej!! Tror de beror på att jag inte har ngt äkta Windows på min dator så de blir till att ringa runt alla data-nissar man känner och be om hjälp!


Suck, jag och datorer!!!


Nää, nu blir de bada och sen sova!

Puss & Kram/ Persdotter

Av Persdotter - 18 januari 2012 12:08

Nu var det ett bra tag sedan jag bloggade, inte för att jag inte har velat blogga utan snarare tvärtom, men har inget internet hemma än!  Känner inte riktigt för att blogga via min iphone precis, hihi! Just de ja, jag har uppdaterat mig själv med en ny mobil! Wiihu!! Har hört väldigt blandade kommentarer om iphone 4s men jag kan inget annat än säga att jag älskar den verkligen! Efter 3310 & 3330 så är Iphonen den bästa! Jag har alltid ratat detta med touch och har inte förstått mig på människor som har velat använda de. Nu kan jag erkänna mig slagen, jag HADE fel! Samma detta med de förbannade wordfeud, var på alla som spelade angående de om att de satt vid sina mobiler hela tiden och spelade, medans jag satt med min knapp telefon och spelade snake (kändes de som). Kan även erkänna där att jag HADE fel! Visst, jag har inte fastnat vid worfeud. De var extra roligt samma dag och någon dag efter, men nu är det mest som ett tidsfördriv när jag har tråkigt. Plus att de finns många som "fuskar" enligt min mening när dom vinner över mig!  Ja jag är en dålig förlorare, och om fel människa vinner över mig kan jag bli en extremt dålig förlorare. Men de var inte detta jag skulle skriva om nu.


Efter nästan 5 månaders mammaledighet så är jag tillbaka på jobbet i 2 veckor. I söndags, dagen innan första jobb dagen på länge hade jag verkligen ingen motivation alls! Ville hellre vara hemma med mitt Lilltroll. Många tankar som snurrade, skulle hon klara sig enbart med morfar? Kan morfar mina rutiner? Vet morfar hur han ska göra när hon skrier på ett speciellt sätt?

Började i måndags och nu är det onsdag, allt har gått toppen! Morfar klarar sig galant och jag älskar att vara på jobbet. Att få träffa alla underbara människor igen, släppa allt man har i huvudet och bara få vara. Att bara få konsentrera sig på en sak, känner att jag har behövt göra de ett tag.


En annan sak, mina byxor börjar ÄNTLIGEN sitta lite lösare!! Det gillar vi otroligt mkt! I februari sätter jag igång med träningen, skaffa mig personligtränare plus att han får passa lilltrollet samtidigt. Hmm, undrar hur detta kommer att gå.


En halv lång och snabb uppdatering, men som sagt. Så fort jag får internet hemma så blir de bättre med uppdatering!!!



Puss & Kram/ Persotter

Ovido - Quiz & Flashcards