Alla inlägg under december 2010

Av Persdotter - 30 december 2010 13:00

Nyår i morgon då, tänk ett helt år har gått sen sist. Vart har tiden tagit vägen egentligen?! Och vad har jag gjort? Samma sak som i somras, hängde inte med alls på vad som hände förrens sommaren var över.


Vad hände just mig 2010?

* Började med medicinen  

* Jag och Mc Dreamy flyttade ihop

* Skaffade Devil, Texas och Tyzon  

* Lärde mig att åka bussen själv (ni som känner mig förstår mig)  

* Började jobba, eller timvika iaf

* Åkte tåg upp till Mc Dreamys familj

* Träffat underbara människor som jag ALDRIG kommer att släppa! 

* Skrev in mig på körskolan

* Och så _________


Så om man tittar på de så har de ju faktiskt hänt lite i mitt liv ändå, eller de har hänt mer men varför ska jag lägga ut allt?! Haha!

Nu ska jag vara så tråkig och säga att 2011 kommer att bli de bästa året någonsin, jag vet jag vet de säger man alltid. MEN jag VET och KÄNNER att detta året kommer bli ett toppen år. Eller rättare sagt de blir vad man gör de till!

Hmm, nu när jag tänker efter så har jag för mig att jag sa samma sak förra nyår. Att detta året skulle bli ett toppen år, visst de har ju inte varit ett skit år utan snarare tvärtom men de finns alltid några saker som man hade velat ändra på.

Men skit samma, de som har varit har varit! Inget man kan göra åt!


Sista dagen på jobbet idag! Sen är man ledig tills Februari, eller som Babe sa: "Maja, du är inte ledig! Du är arbetslös".

Men att säga att man är arbetslös funkar inte lika bra som att säga att man är ledig jue, hihi!

Detta får då bli de sista blogginlägget för detta året! Åker ju hem till Mr and Mrs Snutt när jag har slutat så inget bloggande förrens jag kommer hem igen skulle jag tro.


Men jag önskar er alla ett RIKTIGT Gott nytt år!


Puss & Kram / Persdotter

Av Persdotter - 27 december 2010 11:24

Då var man tillbaka från idét, haha! Har inte haft ngt vettigt att skriva eller vettigt och vettigt, saker som jag känner stannar bättre hos mig. Blir alltid så här och jag fattar fortfarande inte varför? Jag bestämmer mig för att iaf försöka blogga varje dag men sen kommer de ngt emellan och så *poff* har de gått en månad! Haha! Men får se till att skärpa mig sen efter nyår, för 2011 kommer att bli de bästa året någonsin!  


Nu har julaftonen varit, super nöjd med mina julklappar och hur julaftonen tillbringades. Tack Mr and Mrs Snutt för en super underbar julafton, hade inte kunnat bli bättre!

Som sagt, jobbade hela förra veckan till och med dagen innan julafton (de kändes tungt vill jag lova). Åkte hem efter jobbet och mötte upp Mc Dreamy, Mr and Mrs Snutt och så klart min lilla fis. Åkte ut till ön och sen började det.

Tog in granen och klädde den, förövrigt så blev den JÄTTE fin! Färgade både mitt och Mrs Snutts hår, toppen bra! Åt en massa julgodis, drack julmust och myste sedan till en film. På julaftonen blev de julbord och en massa julklappar!

Helgen och Julen var helt underbar, Tack Mr and Mrs Snutt  

Nyåret kommer oxå att spenderas ute på ön, skulle egentligen ha åkt upp till Hjo igen men de blev inte så! Så tråkigt!!!  Men får se till att försöka komma upp så snart som möjligt!


Sista jobbveckan nu då, och här sitter jag med feber *suck*. Hemma idag men SKA jobba i morgon de är bara så, ska se till att bli frisk. Mc Dreamy får försöka kurera mig så gott de går. Med andra ord så blir denna dagen otroligt lugn.

Sitter och funderar på vilka kort jag ska beställa hem och sätta in i mitt fina album som jag fick i julklapp   

Bara en aningen drygt när jag itne vet vilka kort jag ska ta, men de löser sig nog. Nehe nu ska jag krypa upp i soffan och gosa med mitt dunntäcke.


Puss & Kram/ Persdotter

Av Persdotter - 13 december 2010 10:21

Då var det Måndag igen, och inte vilken Måndag som helst utan den 13 december. Skulle egentligen se Luciatåget i morse på tv, men jag kände de att jag orkar nog inte kliva upp vid 6-7 för att kolla på tv i några minuter. Både jag och Mc Dreamy bestämde att vi får kika på de sen ikväll ist.

Städa m.m står på schemat idag, Mr and Mrs Snutt kommer nämligen lite senare. Ska prata angående julafton och så åka och handla till julbordet. De blir att jag får göra köttbullar på 2kg i morgon. Har inte tid de andra dagarna och sen börjar jag jobba igen nästa vecka.

Jag och Mc dreamy firade 1 års förlovning igår, de bjöd på att Mc Dreamy lagade maten. Fläskfilé, pommes och bea-sås, så otroligt gott! Min Mc Dreamy är BÄST på att göra fläskfilé! Blev en massa mys hela dagen och så film, Alice i Underlandet. Mc Dreamy tyckte den var skit bra, själv vet jag inte riktigt. Jag satt mest och tänkte på att hon inte gjorde vissa saker som i den teckande. Men sen tillslut trillar ju poletten ner och jag förstår att hon har varit där innan, haha!! Så helt okej film faktiskt.


Nu påfyllning av kaffe och sen en cigg på de!

Puss & Kram/ Persdotter


 

Vet inte riktigt vad jag ska skriva

mer än att Jag älskar dig mer för var dag som går.

Du är mitt allt, de är dig jag vill leva resten av mitt liv med.

Du och jag föralltid!

Jag älskar dig Robin Stattin  

Av Persdotter - 10 december 2010 21:17

Sitter här och kollar på innebandy-VM mellan Sverige & Schweiz, 2-1 till Sverige och Maja är inte nöjd!  Men nu medans jag satt här och skrev så gjorde Schweiz mål, 2-2!   Känns lite bättre men jag är inte helt nöjd, Schweiz ska vinna. Varför de kan ni ju undra och jo de ska jag ta och berätta för er. Jag och Mc Dreamy hejar på varsitt lag, med andra ord blev det vad slagning och så klart att jag SKA vinna. Men nu sprack allt, Sverige leder med 3-2. SKIT!! Fan känner mig som värst sportkommentatorn, haha! Men heja Schweiz iaf!!!


Nu till något helt annat, gjorde köttbullar idag och dom blev precis som Mors så är super nöjd. Mc Dreamy var ganska nöjd med, även Tyzon som fick smaka en. Var även ute och busade i parken med Tyzon. Skit kallt även fast solen var framme, men så mysigt. Så underbart att se Tyzon och Mc Dreamy leka  


Har funderat på en sak, vad jag ska ge Mc Dreamy i julklapp! Visst, när vi åkte upp till Hjo så betalade ju jag resan och de fick han som julklapp. Men jag vill ju ändå ge honom något mer. Och eftersom jag VET att han inte läser min blogg så får ni gärna komma med tips och idér som ni har, för jag har nämligen inte en aning. Och kostnaden spelar ingen roll... Och förövrigt nu så förlorade Schweiz, SKIT!!!  I morgon är det final och då kommer jag heja på Finland, ENBART för att Mc Dreamy hejar på Sverige!! Mohaha! Vet dock inte hur bra Finland är i innebandy  


Nehe, nu får man väl ta och krypa upp i soffan och fredagsmysa med Mc Dreamy. Lär väl få höra en hel del angående detta med Schweiz och Sverige.


Puss & Kram/ Persdotter

Av Persdotter - 8 december 2010 20:42

Nu var de ett tag sen man bloggade igen. Har väl suttit här ett par gånger och börjat skriva men har inte kommit så långt och att skriva ett blogg inlägg på typ 2 rader tycker jag dock inte är någon mening.

Inte för att jag ahr tänkt att skriva ngt speciellt just nu men får väl se till att skramla ihop ngt iaf.

Var inne en runda i stan igår och handlade julklappar till Tyzon. En reflexsele, nytt halsband, tuggring, ben, pipleksak (som förövrigt inte pier längre) och sen en drag leksak. Tuggringen är nästan slut så de blir att köpa fler sådana när man är inne i stan nästa gång, hihi nu har man iaf hittat hans favorit. Hann inte mer än ge honom ringen och sen såg varken jag eller Mc Dreamy honom på 1h , 1 ½h. De var för tyst så gick och kollade vad han gjorde, han låg i vår säng och tuggade & tuggade 

Har förresten skrivit f'ärdigt mina julkort så i morgon blir det att lägga dom på lådan, ska även in till stan på möte m.m Blir nog en runda inom Hundbiten skulle jag tro. Hihi!


Just nu längtar jag som fan till den 23:e, julafton ska ju firas hos Mr and Mrs Snutt ute på ön! Efter jul blir det en massa jobb och sen sätta sig på tåg för att åka upp till Hjo! Känner på mig att denna jul och nyår kommer bli helt underbar!

Kaffe och cigg, sen spela lite på datorn och sen krypa upp i soffan med världens finaste Mc Dreamy!


Puss & Kram/ Persdotter


  En bild på mig från i helgen!

Av Persdotter - 6 december 2010 10:14

Varför kan inte detta sluta?! Gahh, har haft huvudvärk hela helgen och har det även idag, varför kan de inte sluta för?

Var en aningen arg igår, men ingenting som jag egentligen tänker ta upp idag. Ska jag avra ärlig så orkar jag faktiskt inte slösa energi på de, utan allt fortsätter som vanligt igen.


Både jag och Mc Dreamy är hemma dessa två veckorna så nu blir det en massa bus och mys med Tyzon, var ute en runda igår kväll och busade i snön. Tyzon älskar verkligen snön! Man kasnke borde flytta längre upp i Sverige där de är mer snö, haha! Jag kanske ska skriva upp de på min lista med, hehe! Eller lista och lista, de är väl mer ett papper med mål som jag har. Kan ju hoppas att fixa några utav dem iaf. Inte för att de intresserar er men kan skriva den här ändå.


1. Fixa körkortet

2. Jobb!!

3. Flytta (både till hus och sen eventuellt upp till Hjo)

Och nej, de beror inte på incidenten som hände igår, jag och mc Dreamy har pratat om detta ett tag. Och jag har sagt de när jag är färdig här nere så flyttar vi. Visserligen har jag sagt de ett bra tag att jag vill flytta härifrån, men vi får se när de blir av. I allafall efter jag har tagit körkortet. Ska in i veckan och kika på teorilektioner med Mrs Snutt, tur att jag har henne<3

Idag kommer även Mc Dreamys godeman hit! Ska bli super kul att träffa honom igen!


Blir nog mer bloggande sen! Puss & Kram / Persdotter

Av Persdotter - 5 december 2010 19:22

Jag tänker inte ge er de nöjet att skriva en massa rader här om vad jag tycker om hela saken mer än att ni borde säga det till PERSONEN I FRÅGA IST!!!




Älskar dig Robin och de kommer jag ALLTID att göra!<3

Av Persdotter - 4 december 2010 12:55

Då sitter man hemma hos MR and Mrs Snutt ute på Ön. Så otroligt skönt att komma ut hit igen, var ett bra tag sedan man var här. Både jag och Mc Dreamy kände de att vi behövde komma ifrån stan ett litet tag. Jobbade för övrigt sista dagen igår, nu blir det inge jobb förrens om två veckor, jobbar över jul och nyår! Absolut inget jag klagar på men de blir dock inte mer pengar för de, vilket jag tycker är ganska synd. Men är otroligt glad för den lönen jag får ändå, bättre än ingenting.


Kom hem efter jobbet igår, lagade mat, städade, packade och sen bar det ut till Ö:n. Tyzon blev överlycklig av att träffa Mr and Mrs Snutt igen. Han fick värsta rycket när vi väl kom fram, sprang fram och tillbaka. De finns även mer snö här ute än vad de finns hemma i stan så det var oxå ett plus för Tyzon.

Just nu är pojkarna ute och handlar lite, här hemma sitter jag och Mrs Snutt. Tacos står på menyn ikväll, Mc Dreamy och jag åt de förra helgen men som sagt, de är ingenting man kan föräta sis på. Möjligvis om man äter de varje dag i två veckor kanske. De blir nog även en massa planering ikväll inför julafton som ska firas här ute på Ö:n. Julbordet ska fixas och paketen. Ska bli spännande och kul att fira jul med en av de bästa paren jag vet.  Får ta och hoppas att snön ligger kvar tills dess bara, Maja vill inte ha någon slask! 


Dricka upp kaffet, surfa lite till sen blir det bara mys resten av dagen och kvällen!

Puss och Kram/ Persdotter

Ovido - Quiz & Flashcards