Alla inlägg den 13 november 2010

Av Persdotter - 13 november 2010 08:19

God morgon!

Usch, uppe tidigt en lördag morgon är inget att njuta av. Trött som bara den och vill egentligen bara krypa ner hos Mc Dreamy, men då blir ju inte tvätten tvättad. Fan va jag vill ha en tvättmaskin uppe i lägenheten så man kan tvätta när man själv vill och behöver. Hade ju inte allt för mycket tvätt att tvätta när vi kom hem från Hjo, men efter att en liten Devil hade varit och kissat in revis på kläderna så tar vi allt! Måste verkligen knippsa hans kulor, eller ja vi får ju ta båda två.

Men iaf, nu har vi snart varit hemma en vecka och jag kände redan i tisdags att jag längtade tillbaka till Hjo. Visst, de är jätte skönt att vara hemma och så men man saknar allt folk. Har haft hur kul som helst där uppe, tatuerad blev jag också  

Så vad gjorde vi när vi var uppe i Hjo? Ja, umgicks med Mc Dreamys familj och sen kom ju hans dotter och L ner med.

Jag har även hittat min nya favorit affär, Hem & Hobby - Riktigt BRA skit! Fast jag sa de att nästa gång jag kommer upp så ska jag ha med mig 1-2 tomma väskor så att jag kan köpa grejer och ta med mig hem! För jag menar, 50kr för ett par gardiner?! Hallå, de är INGENTING! Tycker allt att de kan skaffa ett Hem & Hobby här hemma.

Men iaf, tågresan upp till Hjko gick hur bra som helst. De var värre på resan hem, fy fan va folk det var mellan Skövde och Jönköping! De var så mycket folk så jag fick ställa mig i "slussen" som jag kallar de för, de är ju denna lilla gången/utrymmet som finns mellan vagnarna. Efter Jönköping kunde jag äntligen gå och sätta mig vid Mc Dreamy igen. Usch, hemresan gillade jag inte!


Vad händer annars idag? Tvättstugan fram till 13 sen blir de nog lite kaffe m.m En granne ska komma hit och fota mig och Mc Dreamy idag me, ska skicka efter lite kort hade jag tänkt plus att jag tror att jag ska köpa mig en snygg ram eller ngt nästa gång jag är på Hem & Hobby  

Nehe, nu blir de soffan med Tyzon och sen tvättstugan!


Puss & Kram/ Persdotter

Ovido - Quiz & Flashcards