Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Persdotter - 21 maj 2011 09:54

God morgon allihopa! Strålande solsken och ingen huvudvärk, än iaf. Tycker nog allt att det hade behövt åska lite för att rensa luften en aning, men får väl ta och vänta på de. Hade världens huvudvärk igår så var tvungen att sova på soffan i och med att Mc Dreamy snarkar som jag vet inte vad. Jag har aldrig stört mig på hans snarkningar innan, men igår trodde jag att huset skulle rasa! Men vid 6 i morse så hade snarkningarna och huvudvärken försvunnit så då kunde jag äntligen krypa ner i sängen och somna om med min Mc Dreamy 

Har kommit på en ganska rolig sak, så fort jag vaknar om morgonen så vaknar den lill* i magen med och börjar sparka. Jag bad Mc Dreamy att lägga handen på magen härom kvällen för att han skulle förstå vilket håll i gång det är där inne om kvällarna, hihi efter ett tag tar han bort handen och stirrar på mig.

- Förstår du nu varför jag inte alltid har så lätt att somna?, säger jag och skrattar.

Jag får faktiskt ta och erkänna att hela graviditeten fortfarande känns overklig, jag har lixom en bebis i min mage, de växer där inne, de kommer bli en egen individ och jag kommer bli Mamma!

De där med att jag kommer bli mamma trodde jag skulle dröja ett tag till, trodde faktiskt att jag skulle få bli en gammal mamma som ser sina barn växa upp. Men ikke, vilket jag ser som ganska posetivt. Jag vill inte vara någon gammal förälder som hinner dö innan jag har fått några barnbarn (visst det kanske var att överdriva lite men ni förstår hur jag menar) Jag vill se mina barn växa upp, gifta sig, få egna barn och se dom växa upp!


Idag blir en lugn dag med en massa mys, Mc Dreamy & Tyzon dag för det allt bli. Enbart 2 veckor kvar ungefär, sen åker Mc Dreamy till Finland en helg. Hur ska jag klara detta?! Haha, nej men har underbar vänner som jag ska bo hos. Kan nog bli skönt för både mig och Mc Dreamy att komma ifårn varandra lite kanske? Plus att jag kan få en sådan äcklig och härlig "bara bry mig om mig själv-dag" 


Nu ska jag krypa upp i soffan med Mc Dreamy och bara mysa 


Puss & Kram / Persdotter 

Ovido - Quiz & Flashcards