Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Persdotter - 23 maj 2011 10:36

Då har man överlevt denna helgen med och speciellt i lördags för de var väl ändå då som jorden skulle gå under? Iaf enligt Harold Camping som via biblen hade förutspått att jorden skulle gå under. Själv tycker jag att hela denna grejen börjar gå över styr. Domedag hit och domedag dit, det är bara att låta det vara och om/när väl dagen kommer så kommer den. Det är ju ingen mening att veta om det egentligen i och med att ingen kommer överleva ändå. Enligt mig är Harold Camping inte riktigt klok, han tänker t.e.x inte på barnen som kanske lyssnar på honom och ta till sig det han säger och även litar på det han säger är sant?! Gubbj*vel!! Och sen att sitta i ett radioprogram och informera människan att jorden kommer gå under! Nää, hela denna grejen gör mig galen!!

Om nu det finns en s.k.a domedag så låt den komma ist för att man ska "informera" om den. Och att de hela skulle stå i biblen som jag anser vara ett påhitt förstår jag inte! Möjligtvis att detta kanske är mina graviditetshormoner som pratar, men va f*n!! Nää, Harold Camping du kan kyssa min gravidrumpa!!


Här är förövrigt två klipp med Harold Camping som expressen har gjort

http://www.expressen.se/1.2438070

 http://www.expressen.se/1.2439463


Så där ja, då har jag fått ut lite av mina hormoner. För övrigt så har helgen varit lugn och mysig. Mc Dreamy och jag var i lördags hemma hos Blå och umgicks, drack kaffe m.m Söndagen spenderade vi hemma hos Nin och hennes karl i och med att han fyllde år. Jordgubbstårta på de, helt underbart gott! Nins karl vet precis vad en gravid kvinna behöver! Senare blev det hem till oss då Nin och jag spelade Skipbo innan vi skulle ut med hundarna, tänkte att vi kan spela tills de har slutat regna. Men ikke, ist började det åska mer och regna ännu mer. Men i och med att hundarna måste ändå ut så gick vi ut i åskvädret, usch! Och lagom tills att man kom hem, kröp ner i sängen med Mc Dreamy så slutade narturligtvis att åska. Visst, jag är rädd för åskan. Eller rädd kanske inte är rätta ordet men har OTROLIGT STOR respekt för den, så helst stannar jag inne när den är igång. Men jag kan ändå tycka att de är mysigt när man ligger i sängen, hör mullret och regnet  

Nu har jag inte tid att sitta här längre, ut med Tyzon och Mc Dreamy på en promenard. Jag har för övrigt lärt Tyzon att sitta på stolen ute på balkongen, men idag orkade han inte sitta utan han la sig i den! Haha, finns det hjärterum så finns det stjärterum!! Haha, Min lilla fis 


   Världens finaste Tyzon


Ha en toppen dag! Puss & Kram / Persdotter

Ovido - Quiz & Flashcards